Frågor och svar

Här under har vi samlat dom vanligaste frågorna vi har fått under åren. Hittar du inte svaret du söker kan du alltid kontakta oss genom att slå en signal eller mejla oss.

allmänna frågor

Vem kan sälja?

Endast skolklasser, idrottslag eller föreningar kan sälja Sockgrossistens produkter. Vi vänder oss inte till privatpersoner. 

Varför ska vi välja Sockgrossisten?

Vi har kvalitetsprodukter för hela familjen till bra priser som gör det enkelt att sälja. Alla våra produkter har 1 års garanti. Försäljningen är enkel att administrera. Ni får en bra förtjänst på 42 kr per sålt paket. Inga extra avgifter tillkommer, då vi skickar både säljmaterial och produkter fraktfritt.  

Måste vi sälja för en viss summa?

Nej, vi ställer inga krav på hur mycket ni säljer, men vi ser helst att de flesta av antalet säljare ni angivit är med och säljer.

Hur mycket pengar kan vi tjäna?

Klassen, laget eller föreningen tjänar 42 kr per sålt paket. Ni kan enkelt räkna ut vad ni kan tjäna på räknesnurran under “Så här fungerar det”.  

Hur länge kan vi sälja?

Vi rekommenderar att ni säljer två till fyra veckor. Sista dag för att skicka in en order är första veckan i juni. Vi har semesterstängt hela juli månad.  

Vad är en visningskasse?

När ni startar en försäljning ingår en gratis visningskasse med sju olika produktprover. Produktproverna är endast ett axplock ur vårt breda sortiment. Det ger kunderna möjlighet att få uppleva produkternas höga kvalitet.

Vad ingår i startpaketet?

Varje säljare får en katalog, en beställningslista och egna inloggningsuppgifter. I startpaketet ingår 1 gratis visningskasse med sju olika produktprover som kan gå runt bland säljarna.

Vad är en kampanjkod?

Vi kan ha olika kampanjkoder som pågår under året. Läs mer om villkoren för aktuell kampanj på vår webbsida. Kampanjkoden ska fyllas i vid uppstart av försäljning.

Var produceras produkterna?

Våra produkter tillverkas i Turkiet och Kina. Vi har ett nära samarbete med våra leverantörer och besöker fabrikerna kontinuerligt. Vi kräver att kemikaliehalterna i våra produkter inte överstiger EU-standard. Viktigt är att våra fabriker inte använder sig av barnarbete och att dom följer dom lagar och regler som finns i respektive land.

Hur kommer vi igång med försäljningen?

Utse en kontaktperson som är minst 18 år, utan betalningsanmärkningar. Kontaktpersonen administrerar försäljningen och har hand om fakturan m.m.  Beställ säljmaterial under “starta försäljning”. När ni fått säljmaterialet dela ut kataloger, beställningslistor och inloggningsuppgifter till säljarna och sedan är det bara att köra igång. 

Om försäljningen

Hur beställer man?

Ansvarig person kan ringa eller beställa på webbplatsen. Vi tar emot din order vardagar mellan 08.00 -17.00. Vi gör allt för att ni ska vara nöjda, så tveka inte att ringa oss om det är något ni undrar över.

Hur gör vi om någon vill beställa flera paket efter att vi lagt vår order?

Ni kan göra en efterbeställning 14 dagar efter huvudleveransen. Vi skickar varorna fraktfritt samtidigt som vi skickar eventuella byten.

hallo

hLLO

Om leveranser

När kommer leveransen?

När den som kontaktperson har skickat ordern till oss tar det upp till en vecka innan vi skickar era varor. Du får ett mejl när varorna skickas.

Speditören kontaktar dig sedan för att avisera när leveransen kommer. Leveranstiden kan variera något beroende på var i landet du bor.

Vilka leveransvillkor gäller?

Moms och frakt ingår i alla priser.
En person över 18 år måste ansvara för beställningen.

Hur snabbt får vi leveransen?

Vi skickar leveransen inom 10 dagar. Det är viktigt att välja en adress där någon kan ta emot varorna på dagtid.

Efter att vi fått beställningen ringer vi för att bekräfta. Samtidigt frågar vi efter personnummer så att vi kan göra en kreditkontroll.

Om allt är i sin ordning levererar vi inom 2 -5 arbetsdagar, så att ni snabbt kan komma igång med försäljningen. Vi använder DHL som kör ut varorna till er leveransadress. Det är viktigt att välja en adress där någon kan ta emot varorna på dagtid. Exempelvis kan leveransen ske till skolan, föreningslokalen, hemmet eller arbetsplatsen.

Kan man bestämma dag för leveransen?

Ja, man kan bestämma vilken dag leveransen ska komma. DHL ringer er dagen innan leverans.

Frågor om returer, byten och reklamationer

Hur snabbt måste vi skicka in eventuella returer?

Samtliga returer bör vara registrerade 14 dagar efter leveransen. Eventuella byten och returer samlas in av den som är kontaktperson. Gruppen har 1 st gratis returfrakt.

Hur gör vi om en kund vill byta eller reklamera en produkt?

Om kunden vill byta en vara ska hon/han i första hand kontakta säljaren. Om gruppen redan har utnyttjat gratis fraktreturen så kan kunden gå in på vår webbplats och registrera bytet. På webbplatsen kan kunden även registrera sin reklamation utan att kontakta säljaren.