Vanliga frågor – FAQS
ALLMÄNNA FRÅGOR
Vi vänder oss inte till privatpersoner. Endast skolklasser, idrottslag eller föreningar kan sälja Sockgrossistens produkter.
Vi erbjuder ett brett sortiment av hög kvalitet till ett bra pris. Försäljningen är enkel att administrera, vi packar er order per säljare. Ni får en hög förtjänst på 30% på hela försäljningen. Inga extra avgifter tillkommer, vi skickar både säljmaterial och produkter helt fraktfritt.
Nej, vi ställer inga krav på hur mycket ni säljer, men vi ser helst att de flesta av antalet säljare ni angivit är med och säljer.
Klassen, laget eller föreningen tjänar 45-150 kr per sålt paket (30% på försäljningssumman).
Vi rekommenderar att ni säljer aktivt två till fyra veckor.
I säljmaterialet ingår en gratis visningskasse med sju olika produktprover.
Varje säljare får en katalog, en beställningslista och inloggningsuppgifter. Gruppen får även en gratis visningskasse.
Vi har olika kampanjer som pågår under året. Läs mer om villkoren för aktuell kampanj på vår webbsida. Kampanjkoden ska fyllas i vid uppstart av försäljning.
Vår tillverkning sker främst i Turkiet där ledtiderna är betydligt kortare än importer från t ex Asien. Endast en liten del av vårt sortiment produceras i Kina.
Vi använder endast certifierad mulesingfri merinoull i våra produkter.
FRÅGOR OM RETURER, BYTEN OCH REKLAMATIONER
Samtliga returer bör vara registrerade 14 dagar efter leveransen. Eventuella byten och returer samlas in av kontaktpersonen som tar det vidare till Sockgrossisten. Gruppen har 1 st gratis returfrakt.
Lämna varan till den du har handlat av snarast, för kostnadsfritt byte. Om det gått en längre tid kan du välja att registrera bytet själv hos oss, men då får du betala för frakten till oss. Vi skickar den nya varan till dig kostnadsfritt. Om du har en reklamation kan du själv registrera den på vår webbplats utan att kontakta säljaren.
OM LEVERANSER
Vi skickar säljmaterialet ett par dagar efter vi mottagit beställningen. Leveransen går antingen till ett ombud eller direkt till mottagaren beroende hur många kartonger som skickas. Om sändningen går till en privatperson och består av flera kartonger kontaktar DHL mottagaren för leveransdag. Leveranstiden kan variera något beroende på var i landet du bor.
Det går bra att ändra leveransadressen till en annan, så länge sändningen inte har hunnit lämna vårt lager. Önskar ni ändra leveransadressen av en pågående sändning, måste ni kontakta vår kundtjänst omgående. Det tillkommer en avgift enligt DHLs taxa.
Vi skickar gruppens samlade order inom 10 arbetsdagar. Det är viktigt att välja en leveransadress där någon kan ta emot varorna på dagtid. Exempelvis kan leveransen ske till skolan, föreningslokalen, hemmet eller arbetsplatsen. Om sändningen går till en privatperson kontaktar DHL mottagaren för leveransdag. Leveranstiden kan variera något beroende på var i landet du bor.
Om sändningen är adresserad till en privatperson kontaktar DHL mottagaren för att komma överens om leveransdag.
OM FÖRSÄLJNINGEN
Du kan kontakta Sockgrossistens kundtjänst eller gruppens kontaktperson för nya inlogg.
Kontakta gruppens kontaktpersonen och fråga om det blir aktuellt med en tilläggsbeställning.